Message boards : Questions and problems : boincが使えなくなりました
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Send message Joined: 4 May 21 Posts: 1 |
日本語で失礼します。 boincで使っていたPCのHDDをフォーマットし直し、OS(Windows10)を再インストールして、boincも再インストールして使おうとしたところ、プロジェクトにログインするところで止まってしまいました。 フォームがメールアドレスの入力を受け付けないのです。 同時にboincのソフト自体がフリーズしてしまいました。 実行中の BOINC のバージョン 7.16.11 PCのOS Windows10 関連するプロジェクト science united |
![]() Send message Joined: 10 May 07 Posts: 1517 ![]() |
Translation from Japanese via Google Translate: Excuse me in Japanese. |
Send message Joined: 5 Oct 06 Posts: 5149 ![]() |
There is a known problem with BOINC Manager not accepting input in some far-Eastern languages, and it's likely that Japanese falls into that category. If it's possible for you to use an English language setting temporarily while you re-attach to your projects, you should be able to return to Japanese afterwards. |
Send message Joined: 23 May 21 Posts: 1 |
私も同様の症状で困ってましたが、 解決策が分かりましたので記載させていただきます。 Windows10にてIMEのバージョンが変わっており、 そのバージョンとソフト側の互換性の問題にて起きているフリーズです。 解決策としては、以前のバージョンのIMEを使うことで回避できます。 ※Windows10の設定の標準機能の為、元に戻す事も可能です。 〇対策 [スタート] > [設定] > [時間と言語 ]> [言語] >優先する言語の下の「日本語」をクリックして [オプション] > キーボード下のMicrosoft IME をクリックして[オプション]>全般>互換性項目の「以前のバージョンのMicrosoft IME を使う」をオンにする。 ※BOINCクライアント側でも、日本語含む極東言語の入力時に起きる既知の問題のようです。 他のソフトでも入力時のフリーズのようなトラブルは、 IME互換性のオンオフで切り替えしたら解決するかもしれませんね。。 |
![]() Send message Joined: 10 May 07 Posts: 1517 ![]() |
私も同様の症状で困ってましたが、 Translation via Google Translate: I was having trouble with the same symptoms, Now that I know the solution, I will describe it. IME version has changed in Windows 10 It is a freeze caused by a compatibility problem between the version and the software. The solution is to use an earlier version of IME. * Because it is a standard function of Windows 10 settings, it can be restored. 〇Countermeasures [Start]> [Settings]> [Time and Language]> [Language]> Click "Japanese" under the preferred language and click [Options]. > Click Microsoft IME under the keyboard and turn on Options> General> Compatibility item "Use an earlier version of Microsoft IME". * Even on the BOINC client side, it seems to be a known problem that occurs when inputting Far Eastern languages including Japanese. Even with other software, troubles such as freezes when inputting can be solved. Switching on and off IME compatibility may help. .. |
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